Už delší dobu nefungoval u mojí škodovky tachometr, jezdit se s tím dalo, ale byl ojeb to před technickou řešit a točit tachometr vrtačkou. Stav tachometru se fotí a z logiky věci to na STK nějak dojet muselo, a stav tedy musel být odlišný od poslední STK. Tak jsem se do toho, ač s nechutí, pustil.

Jsem rád, že je to škodovka, staré koncepce a tedy po sundání nárazníku a zadního čela vše přístupné. U nových aut bych ani neuvažoval řešit to svépomocí. Výměna motoru u Fabie 1.4MPi, kdy se motor musel vyndat horem, stačila. Dnes už výrobci ani neuvažují, že by jakoukoli opravu dělal amatér a tak je to v podstatě nesmysl. To jsme odbočili, jdeme dál.

Odpojeny hadice, kabely, náhony a je prostor pro vyndání převodovky. Starší generace zná, mladší nechápe. Je to snadné a je radost to dělat.

Motor je venku, jen se zkontroluje stav a odloží na místo, kde nebude překážet další práci.

Přišel pracant pomáhat. Teda on spíš přiletěl. Pomohl jsem mu mimo garáž, tam by asi pošel.

Vypustit olej, očistit, samozřejmě dle nejnovějších norem EU a připravit na výměnu kolečka tachometru.

Kvúli té bílé věci nahoře to celé dělám. Jedna pi*ovinka a musíš rozebrat celý traktor….

Několik hodin práce, spousta sebezapření, olej a špína snad ve všech tělěsných dutinách, ale motor je zase v autě. Vrčí, řadí a já si jdu dát pauzu. Těžký je život škodovkáře, ale i tak – mám to auto rád :).